Retouren & Defecten

Annuleren, retourneren en defecten

Retourformulier (pdf)

Defectenformulier (pdf)

Annuleren

Het annuleren van je bestelling bij Xolt is kosteloos. Maak je annulering schriftelijk of per e-mail aan Xolt kenbaar. De snelste weg is via info@xolt.nl. Wanneer je bestelling nog niet is verzonden, dan hoef je verder niets meer te doen. Is je bestelling al wel verzonden? Weiger dan het pakketje wanneer deze wordt bezorgd en controleer dat de bezorger deze weer ongeopend meeneemt. Xolt zal dan het volledige aankoopbedrag terugstorten.

Retourneren

Iedere consument heeft recht op een zogenaamde afkoelingsperiode, ingaande op de dag van levering. In deze periode heb je een bedenktijd van 14 dagen, waarin je jouw aankoop ongedaan kunt maken. Hiervoor hoef je geen reden op te geven. Xolt verlengt deze periode naar 30 dagen in totaal! Op de volgende type producten is de gehele afkoelingsperiode echter niet van toepassing:

  • verzegelde producten waarvan de verzegeling is verbroken;
  • producten die door de ondernemer tot stand zijn gebracht overeenkomstig specifieke wensen van de consument;
  • producten die duidelijk persoonlijk van aard zijn;
  • producten die door hun aard niet kunnen worden teruggezonden;
  • producten die snel verouderen of kunnen bederven;
  • producten waarvan de prijs gebonden is aan schommelingen op de financiële markt, waarop de ondernemer geen invloed heeft;
  • losse kranten en tijdschriften;
  • audio- en video-opnamen en computersoftware, waarvan de consument de verzegeling heeft verbroken.

Zorg er verder voor dat je de verpakking van het product in een zo origineel en onbeschadigd mogelijke staat retourneert. Zie voor meer informatie artikel 6 van onze algemene voorwaarden. Wil je de gehele bestelling retourneren? Doe dat dan naar ons retouradres (onderaan op deze pagina). Xolt zal de gehele aankoopsom terugstorten.

Let op!

  • Heb je het pakketje van de bezorger in ontvangst genomen en niet direct weer teruggestuurd? Dan ben je zelf verantwoordelijk voor het terugzenden van je bestelling en daarmee ook de bijbehorende verzendkosten. 
  • Retourneer je enkel een deel van je bestelling? Dan wordt alleen de aankoopsom van het door jou geretourneerde deel van de bestelling teruggestort. 

Alle annuleringen, ruilingen en retouren dienen schriftelijk of per e-mail aan Xolt kenbaar te worden gemaakt. Gebruik hiervoor ons retourformulier of stuur een e-mail naar service@xolt.nl. Vermeld hierbij in ieder geval je volledige naam, het bestelnummer en de artikelen die je wenst te annuleren, ruilen of retourneren. Om onze klantenservice te kunnen verbeteren, stellen wij het op prijs wanneer je ons de reden van retour laat weten. Zoals eerder echter aangegeven, ben je hier wettelijk niet toe verplicht.

Voor het terugstorten van reeds betaalde bedragen (bij vooruitbetalingen) heeft Xolt jouw bankrekeningnummer nodig. Klanten uit België dienen tevens het IBAN en BIC/Swift nummer van hun eigen bank te vermelden. Let op: het rekeningnummer dat je opgeeft voor de terugstorting moet gelijk zijn aan het rekeningnummer waarmee je de betaling aan Xolt hebt gedaan. Dit in verband met eventuele fraude met terugbetalingen. 

Betaalde bedragen worden binnen 14 dagen na ontvangst van retourzending teruggestort.

Defecten

Het kan voorkomen dat je een product hebt ontvangen dat een productiefout bevat. Ook kan een product beschadigd bij je aankomen. Neem in zulke gevallen dan eerst contact met ons op via service@xolt.nl of 085 - 4015478. Vermeld bij het aanmelden van het defect per e-mail je volledige naam, het bestelnummer en de omschrijving van het defect.

Gebruik bij het retourneren van een defect artikel ons defectenformulier. Deze vind je onderaan deze pagina. Let op, meld voordat je een defect naar ons retour stuurt, contact met ons op.

Retouradres

Xolt B.V. afdeling Service
De Rietlanden 8
9828 PX  Oostwold

Retourformulier (pdf)

Defectenformulier (pdf)